Winnaar ‘Leukste Dagje Uit Award’

- persbericht Queueup -

Aantrekkingskracht pretparken en dierentuinen groter dan ooit Kinderpretpark Julianatoren winnaar ‘Leukste Dagje Uit Award’.
Dagjes uit met familie of vrienden blijven mateloos populair. Met name dierentuinen en pretparken blijven het goed doen. Nederlanders horen en zien graag de leeuwen brullen en ondergaan met veel plezier de G-krachten van een achtbaan. Dit bleek eens te meer uit de resultaten van het grote onderzoek van queueup onder 75.000 dagjesmensen. Kinderpretpark Julianatoren gaat er dit jaar vandoor met de prijs voor het ‘Leukste Dagje Uit’. Ook Dierenpark Amersfoort (‘Hoogst gewaardeerd’) en Avonturenboerderij Molenwaard (‘Meest verrassend’) gingen er met prijzen vandoor.

Queueup en Jumbo Supermarkten reiken samen de awards uit op basis van de resultaten van een enquête gehouden onder meer dan 75.000 consumenten. Nadat zij via de Jumbo Dagje Uit actie op pad waren geweest krijgen ze een aantal vragen over hun uitje gesteld. De uitjes werden op 5 criteria beoordeeld: plezier, service & personeel, kwaliteitsniveau, verrassing en horeca. De gezamenlijke score (NPS – Net Promoter Score) op deze criteria bepaalde de winnaars, de uitjes zelf hebben geen invloed, los van hun best doen uiteraard, op de score. Medeoprichter van queueup Edzard Gelderman over de winnaars: ‘Een aantal zaken veranderen nooit, baby olifantjes kijken of een looping in een rollercoaster zullen altijd ongekend populair blijven. Dat verklaart waarschijnlijk ook het succes van de dieren- en pretparken. Daarnaast is het altijd een feest om met hele familie samen te genieten.’

Hoge waardering vanwege kind vriendelijkheid
Naast de award voor het populairste dagje uit reiken queueup en Jumbo ook awards uit voor het hoogst gewaardeerde uitje en het meest verrassende dagje weg. Zo krijgt Dierenpark Amersfoort van bezoekers gemiddeld een 9.0, en daarmee de award voor het ‘Hoogst Gewaardeerde Dagje Uit’. Bezoekers zijn vooral te spreken over kind vriendelijkheid en natuurlijke uitstraling van het park; ‘nooit meer naar huis!’ zei een van de respondenten.

Verrassingsaspect veel waard
De award voor het meest verrassende dagje uit gaat naar de Avonturenboerderij Molenwaard in Groot-Ammers (ZH). Bezoekers waren zeer enthousiast over het aanbod en het vriendelijke personeel. Ook waren ze verrast over de hoge mate van ‘educatie’ en krijgt ook het personeel een pluim. Bezoekers spraken over een ‘leuke en leerzame ervaring voor kinderen’. Kortom, mensen laten zich graag verrassen en dat is wat waard.

Over Queueup
queueup ontwikkelt succesvolle (digitale) activatie- en loyaliteitsprogramma’s voor nationale en internationale retailers, service providers en fabrikanten in samenwerking met honderden partners in de Leisure markt. Voor Jumbo faciliteert zij al jaren de succesvolle Dagje Uit actie.